usabildelar.jpg

Strax utanför Osby i norra Skåne ligger USA Bildelar AB som är en modern bildemontering. De demontera enbart amerikanska bilar och deras personal är hängivna entusiaster som ser till att deras kunder får rätt reservdelar och bästa möjliga service.


När USA bildelars växellösning började bli opålitlig och var allmänt dyr att underhålla när något krånglade, tog de beslut att byta ut telefonilösningen. Tack vara bra kontakt med Weblinks personal, bra telefonilösning som uppfyllde deras kravbild och Weblinks ramavtal med SBR (Sveriges Bilåtervinnares Riksförbund) fick vi förtroendet att leverera deras nya växel.

I en intervju med USA Bildelar förklarar de hur allt gick till:

Varför kom frågan om ny telefonilösning upp?
Vår förra växellösning var opålitlig och var allmänt dyr att underhålla när något krånglade.

Hur såg kravbilden ut?
Samma eller liknande funktioner som tidigare men med möjligheter att koppla vidare samtal till mobiltelefoner eller liknande vid ev. driftstopp.

Vad avgjorde beslutet att byta till Weblinks molnväxel?
Bra kontakt med Weblinks personal, bra lösning och samarbetet med SBR. 


Hur gick övergången?
Det gick snabbt och smidigt. Supporten var snabba och hjälpsamma det gånger vi behövde deras hjälp.

Är ni nöjda med er lösning idag? Fördelar? Något ni saknar?
Vi är väldigt nöjda med alla de möjligheter som erbjuds med vår nya växellösning.

Skulle ni rekommendera andra bolag att byta till denna telefonilösningen?
Absolut, det skulle vi. 

Vi tackar ödmjukast för förtroendet och ser fram emot vårt framtida samarbete ihop med USA Bildelar!