essinge.png

Ronald Kjellman från Essinge Däckhotell (till höger) tillsammans med en kund framför entrén som leder ner till företaget.

Att boka tid för däckbyte kan ibland vara stört omöjligt. Ringer man in är det oftast upptaget. Men numera är det aldrig upptaget när man ringer till Essinge Däckhotell. De har nämligen bytt till molnväxeln Weblink Unified 2.0.
 

– Tidigare hade de två analoga linjer och när det var fler än två som ringde blev det upptaget för alla andra. Därmed missade man nog en hel del kunder eller tvingade kunderna att ringa flera gånger. Med Weblink Unified 2.0 har de obegränsat med linjer och ingen får upptagetton i örat. Alla får i stället kösvar och kan lämna röstmeddelande, berättar Andres Freese, säljare på IT-relation i Stockholm, som har levererat telefonilösningen.

Med Weblink Unified 2.0 kan Essinge Däckhotell själva styra IVR och öppettider för växeln. Dessutom får de en ljudfil i röstbrevlådan för de som lämnar meddelande och kan sedan ringa tillbaka till kunden. 
 

Essinge Däckhotell ligger i ett gammalt skyddsrum och för att få IP-decttelefoner att fungera ordentligt har man också installerat två förstärkare så att det blir täckning i alla skrymslen. Hela telefonilösningen har levererats av IT-relation i Stockholm som är en av Weblinks många duktiga återförsäljare.
 

För mer information:
Anders Freese
IT-relation AB
08-505 306 02