Visa Meny

iPhone Guide E-post

Om du behöver hjälp med något kontakta gärna vår supportavdelning.

IP-telefoner
Inställningar

Gå in på - inställningar

E-post, kontakter, kalendrar

Välj - E-post, kontakter, kalendrar

Lägg till konto

Välj - lägg till konto

Välj typ

Välj sedan din e-postleverantör.
Om du inte hittar din e-postleverantör i listan väljer du Annat.

Välj typ

Välj - Lägg till e-postkonto

Välj typ

Här fyller du i följande uppgifter:

Namn: Här skriver du det namn du vill ska synas som avsändare av e-post.
Adress: Din e-postadress. Lösenord: Här skriver du det lösenord du har till din e-post.
Beskrivning: Detta ställs in automatiskt så du behöver inte fylla i det fältet.

Klicka på - Nästa.

Välj typ

Markera den typ av konto du använder – IMAP eller POP. Är du osäker på vilken typ av konto du har kan du kontakta din e-postleverantör.

Server för inkommande e-post:

Värdnamn: Här skriver du din server för inkommande e-post. Denna server är unik för alla e-postleverantörer. Vänligen kontakta e-postleverantören om du är osäker på vilken server du ska använda.

Användarnamn: Din e-postadress.

Lösenord: Här skriver du lösenordet till din e-postadress.

Server för utgående e-post:

Värdnamn: Här skriver du server för utgående e-post. Skickar du e-post via Telenors nät ska du använda smtp.eruomail.se fungerar det inte med din e-postleverantörs utgående e-postserver kan du även då prova att fylla i smtp.euromail.se

Klicka på - Nästa.

Välj typ

Får du upp denna fråga i din display – klicka på Ja.

Välj typ

Du har nu ställt in ditt e-postkonto.

Gå till menyn och gå in på - Mail - för att hämta din e-post.


iPhone Guide Mobilsurf

Om du behöver hjälp med något kontakta gärna vår supportavdelning.

IP-telefoner
Inställningar

Gå in på - inställningar

Inställningar

Välj Nätverk.

Inställningar

Gå in på Mobilt datanätverk.

Inställningar

Om inte APN är angett, skriv in services.telenor.se så som bilden (nästan) visar. Lämna användarnamn och lösenord blanka.

Inställningar

Om du fortfarande upplever problem med att surfa kan det behövas en så kallad ”hård omstart”. En hård omstart gör du genom att hålla vilo-/väckningsknappen och hemknappen samtidigt i minst tio sekunder, tills Apple-logotypen visas. Du blir inte av med någon information i din iPhone när du återställer den på detta sätt.

Inställningar

Fungerar det inte att surfa efter att du har genomfört en hård omstart kan du återställa nätverksinställningarna. Detta gör du genom att gå in på Inställningar och sedan Allmänt.

Inställningar

Gå in på Återställ.

Inställningar

Välj sedan Återställ nätverksinställningar. Använder du en låskod på din iPhone måste du ange denna för att återställa dina nätverksinställningar.

Inställningar

Om du efter denna guide fortfarande har problem att surfa med din iPhone rekommenderar vi att du gör en återställning via iTunes. Guiden för hur du gör en återställning via iTunes hittar du här.


iPhone Guide MMS

Om du behöver hjälp med något kontakta gärna vår supportavdelning.

IP-telefoner
Inställningar

Gå in på - inställningar

Inställningar

Välj Nätverk.

Inställningar

Gå in på Mobilt datanätverk.

Inställningar

APN: services.telenor.se MMSC: http://mms
MMS-proxy: 172.030.253.241:8799
MMS Max Message Size: 614400